Forum Osiedle Reda Park Strona Główna Osiedle Reda Park
Forum mieszkańców osiedla "Reda Park" budowanego przez firmę Semeko.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wspóplnota budynki 1,3,5,7,9,11,13
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Osiedle Reda Park Strona Główna -> Sprawy Osiedla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
dopiero co zaczynam pisać



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:15, 03 Sty 2014    Temat postu: Wspóplnota budynki 1,3,5,7,9,11,13

Cześć,

Pani w Redpolu twierdzi, że zawiązała się wspólnota w/w budynków.
Podobno było jakieś spotkanie i został wybrany zarząd.

Do mojej skrzynki listowej trafiła uchwała w sprawie "ustalenia wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu"

Czy została sporządzona notatka z tego spotkania ?
Czy zostaliście poinformowani ? Ja nie.
Jaki cel przyświeca tej uchwale ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
coś już napisał



Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:08, 04 Sty 2014    Temat postu:

No w październiku było spotkanie. Informacja o nim była dodana do informacji o wysokości czynszu i na klatce było to wywieszone. U mnie też był przedstawiciel wspólnoty w domu żebym wszystko podpisał, bo nie byłem na spotkaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quercus
Reda Parkowicz



Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:07, 05 Sty 2014    Temat postu:

A mnie nikt nie byl... informacja o zebraniu fakt - byla. Ale nie kazdemu akurat mogl termin i godzina pasowac - to raz - a dwa - jest forum - mozna zrobic watek wspolnotowy i wrzucac to wszelkie uchwaly, propozycje itp itd. Ale checi trzeba. Ja generalnie nawet nie mam pojecia kto tym zarzadem jest... ani co pouchwalal a nieobecnosc na zebraniu - tak wedle ustawy o wspolnotach - nie zwalnia potencjalnego zarzadu z informowania czlonkow wspolnoty o tym, co robi i robic zamierza. Mozna bylo rownie dobrze kopie sprawozdania z zebrania dolaczyc do kazdego rozliczenia... i tak taaak - czekam na gromy - ze sie nie interesuje, ze kazdy wie a ja nie itp. Z Noworocznymi zyczeniami dla wszystkich - smialo, czekam na feedbakcki Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
dopiero co zaczynam pisać



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:50, 06 Sty 2014    Temat postu:

A czy wiecie jaki cel przyświeca tej uchwale ?
Czy dostępny jest protokół z zebrania ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
coś już napisał



Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:23, 06 Sty 2014    Temat postu:

W każdym bloku jest przedstawiciel wspólnoty, jak pisałem u mnie był.
Jeżeli chodzi o kontakt do zarządu to pewnie w Redpolu będzie najłatwiej się dowiedzieć.
Adam celem uchwały powołującej wspólnotę i jej zarząd jest powołanie wspólnoty i zarządu, tak w skrócie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
dopiero co zaczynam pisać



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:20, 07 Sty 2014    Temat postu:

moje pytanie dotyczyło:

Cytat:

uchwała w sprawie "ustalenia wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu"


Jaki jest cel tej uchwały ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quercus
Reda Parkowicz



Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:26, 08 Sty 2014    Temat postu:

Generalnie pod tym zapisem - odnoszac sie do ustawy i przepisow - kryje sie wszystko zwiazane z biezaca dzialanoscia zarzadu czyli np wynajecie sal na potencjalne meetingi - chyba ze pojdzie sie w slady sasiedniej, juz istniejacej wspolnoty i beda pod chmurka lub w garazu Smile, zakup segregatorow, dlugopisow i tego typu gadzetow. Nie wiem czy tu bylo to rozdzielone czy nie ale istnieje tez cos takiego jak "wynagrodzenie zarzadu" - teoretycznie to odrebne zagadnienie ale kto wie.... byc moze podciagnieta to pod zgeneralizowane koszty zarzadu. Wracajac jednak do poczatku - jak zarzad zechce sie spotykac co piatek przy kawie w wasko Hotelu by omowic biezace sprawy osiedla to wlasnie to sa koszty... Wiec tyle z teori bo co konkretnie tu autorzy mieli na mysli to niestety nie wiem bo wiem tyle co Ty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalina100
coś już napisał



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: REDA

PostWysłany: Pią 9:22, 21 Lut 2014    Temat postu:

Witam,

Jako Członek Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej REDA PARK III wyjaśniam:

1/ zebranie Wspólnoty
Zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej będą odbywały się zwyczajowo raz w roku i są powoływane na wniosek Zarządu Wspólnoty. O każdym takim Zebraniu Administrator ma obowiązek powiadomić z odpowiednim wyprzedzeniem i tak to miało miejsce poprzednio. I tak też będzie następnym razem. Zazwyczaj takie zebrania odbywają się w pierwszym kwartale roku więc można się spodziewać niedługo informacji o zebraniu. Ponieważ nasza Wspólnota jest najliczniejsza - 7 budynków, 185 lokali mieszkalnych - więc z całym szacunkiem - nie ma możliwości ustalić terminu dopasowanego do wszystkich. Jeżeli nie możesz byc - przekaż pełnomocnictwo sąsiadowi - niech zagłosuje w Twoim imieniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalina100
coś już napisał



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: REDA

PostWysłany: Pią 9:28, 21 Lut 2014    Temat postu:

2/ Zarząd Wspólnoty Reda Park III

Członkami Zarządu Naszej Wspólnoty są:

* Michał Gellert ul.Olimpijska 1/B/7
* Michał Guźniczak ul. Olimpijska 3/A/2
* Sebastian Ginter ul. Olimpijska 5/B/4
* Michał Cieślicki ul. Olimpijska 7/B/12
* Magdalena Bronk ul. Olimpijska 9/A/6
* Czecholiński Sebastian ul. Olimpijska 11/A/4
* Patryk Pozorski ul. Olimpijska 13/B/2

Wszelkie sprawy dotyczące naszej Wspólnoty można kierować bezpośrednio do przedstawiciela Zarządu w swoim bloku lub na skrzynkę Zarządu
e:mail - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalina100
coś już napisał



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: REDA

PostWysłany: Pią 9:41, 21 Lut 2014    Temat postu:

3/ Uchwały
W związku z niską frekwencją na pierwszym zebraniu Wspólnoty - podpisy pod Uchwałami ustalonymi na Zebraniu, zbierane były w sposób indywidualny przez Zarząd oraz administratora REDPOL. W związku z tym wydłużył się czas uchwalenia/wejścia w życie uchwał naszej Wspólnoty. Informacja podsumowująca zebranie oraz wyniki głosowania powinna już znajdować się w Panstwa skrzynkach na listy - jeśli ktoś nie otrzymał takiej informacji - proszę o kontakt na @ Zarządu.

Odnośnie UCHWAŁY NR 3 w sprawie ustalenia wysokości opłat na pokrycie zarządu - WYJAŚNIAM

Uchwała ma na celu ustalenie opłat związanych z zarządzaniem a nie zarządem.
Prosze nie mylić w żaden sposób z WYNAGRODZENIEM członków Zarządu bo pracujemy społecznie ( czyt. charytatywnie). Opłaty na pokrycie kosztów zarządu to :
- wynagrodzenie firmy administrującej
- utzrymanie czystości czyli sprzątanie, odśnieżanie, opieka nad terenem zielonym
- energia wspólna ( światło na klatkach, latarnie )
- przeglądy okresowe i konserwacyjne ( budynki, plac zabaw, kominiarskie, inne)
- fundusz remontowy itp.

Dokładne koszty przypadające na lokal na wniosek Zarządu Wspólnoty zostały przedstawione w piśmie informującym o wynikach głosowania o którym pisałam poprzednio.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalina100 dnia Pią 9:48, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Ł.-J.
dopiero co zaczynam pisać



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:55, 23 Lut 2014    Temat postu:

W związku z wątpliwościami co do tego jak prowadzone są sprawy mieszkańców naszej wspólnoty przedstawiam następującą informację dla mieszkańców wspólnoty.

W dniu 23.02.2014 roku wystąpiłam - w trybie e- mailowym - do członków zarządu naszej wspólnoty mieszkaniowej z następującymi pytaniami:
1) Kto i na jakiej podstawie prawnej nałożył na mieszkańców dodatkowe koszty? Jak sytuacja prawna mieszkańców naszej wspólnoty zmieniła się od grudnia 2013 roku do stycznia 2014 roku?
2) Kto i na jakiej podstawie prawnej zdecydował o zaliczkowej płatności miesięcznych opłat? Kiedy decyzja w tej sprawie została podjęta, kto ją podjął (proszę o wskazanie z imienia i nazwiska), na jakiej podstawie prawnej, w jakim trybie?

Proszę Państwa, powyższe pytania powstały w związku z rozliczeniami miesięcznymi - które znalazły się w skrzynkach pocztowych każdego z nas - z kwotą całkowitą, która absolutnie nie odpowiada dotychczasowemu „czynszowi” miesięcznemu. Do zestawienia wydatków doszły nowe rubryki, których w miesiącu grudniu nie było. Ponadto, do rozliczenia dodano rozliczenie na następny miesiąc, które jest rozliczeniem prognozowanym, a nie rozliczeniem rzeczywistym. Do tej pory wszyscy mieliśmy rozliczenie rzeczywiste, tj. według licznika każdego z mieszkańców.

Jeżeli Państwo również są zaniepokojeni przedstawianym nam rozliczeniem, proszę o skontaktowanie się ze mną w drodze mailowej, adres: [link widoczny dla zalogowanych]. Wówczas, po otrzymaniu informacji od członków zarządu oraz REDPOL, prześlę Państwu uzyskane przeze mnie informacje o stanie naszej wspólnoty mieszkaniowej.
Uważam, że jest to sprawa dla nas ważna, gdyż informacje przekazywane przez REDPOL o tym, że wspólnota mieszkaniowa teraz powstała są nieprawdziwe. Jest to informacja absolutnie sprzeczna z zasadami wynikającymi z przepisów ustawy o własności lokali. Jeżeli dodatkowe koszty wskazane w nowych rozliczeniach są konsekwencją rzekomego powstania wspólnoty mieszkaniowej w ostatnim miesiącu, to należy to natychmiast wyjaśnić. Z mojej strony zapewniam Państwa, że naświetlę i szczegółowo przeanalizują tę sprawę. Mam duże wątpliwości co do zasadności nowego rozliczenia, dlatego też uważam, że sprawę należy jak najszybciej wyjaśnić.

Czekam na Państwa odzew w tej sprawie.

Z poważaniem,
Anna Ł.-J.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nari
Reda Parkowicz



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Reda - Reda Park

PostWysłany: Pon 10:06, 24 Lut 2014    Temat postu:

to że powstały dodatkowe koszty związane z utrzymaniem nieruchomości to rozumiem, przedstawiciel zarządu wytłumaczył to na wizycie domowej ponieważ nie było nas na zebraniu. Żeby uchwała mogła obowiązywać musieli zdobyć przynajmniej 51% głosów. W sumie podpisując listę przyjęłam do wiadomości że koszty się zmienią w momencie utworzenia wspólnoty. Nie było natomiast żadnej informacji na temat rozliczeń prognozowanych. Wiadomość załączona chyba na początku miesiąca lutego nic nie zmieniała ponieważ było to poinformowanie nas tylko o tym że zostanie zmieniony system rozliczeń. System ten wg mnie, i wiem że na pewno kilka osób pod tym się też podpiszę, jest systemem beznadziejnym. Prognoza naliczona na miesiąc luty jest kwotą absurdalną. Po za tym w tym systemie wg mnie jest mniejsza kontrola nad pobieranymi opłatami, a i Panie które zajmują się rozliczaniem nas są wg mnie w stanie popełnić błąd którego my możemy nie zauważyć i w ten sposób pojawia się podwójne płacenie za usługę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalina100
coś już napisał



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: REDA

PostWysłany: Pon 11:39, 24 Lut 2014    Temat postu:

Jak wskazuje Art. 15 Ustawy o własności lokali, na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dziesiątego dnia każdego miesiąca.

Obowiązki finansowe właścicieli lokali obejmują:
 pokrywanie kosztów w pełnej wysokości związanych z ich lokalem,
 pokrywanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, w co wlicza się m.in. wydatki na remonty, bieżącą konserwację, opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, wody w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, o ile nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali oraz wydatki na utrzymanie porządku i czystości.

Na pokrycie powyższych kosztów właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, których wysokość ustala wspólnota mieszkaniowa w formie uchwały. Jedynie za tzw. media, czyli dostarczanie ciepła, wody i wywóz śmieci, mieszkańcy muszą zapłacić według stawki ustalonej jednostronnie przez dostawcę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalina100
coś już napisał



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: REDA

PostWysłany: Pon 11:44, 24 Lut 2014    Temat postu:

Proszę jeszcze pamietać że Wspólnota mieszkaniowa funkcjonuje dzięki opłatom wnoszonym przez jej członków. Jeśli wszyscy lokatorzy dokonują płatności w określonym terminie, wspólnota ma płynność finansową i działa bez przeszkód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna Ł.-J.
dopiero co zaczynam pisać



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:47, 24 Lut 2014    Temat postu:

W dniu dzisiejszym, po rozmowie telefonicznej z REDPOL, otrzymałam wiadomość, iż w dniu 21 lutego 2014 roku zarząd wspólnoty mieszkaniowej złożył REDPOL oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o administrowanie naszą wspólnotą mieszkaniową.

Czy ktokolwiek został z Państwa poinformowany o takim oświadczeniu?
Z jakim podmiotem zarząd zamierza podpisać nową umowę o administrowanie?

Nie otrzymałam żadnej informacji w tej sprawie, jak również nikt z moich najbliższych sąsiadów nie został o tym poinformowany.

Z poważaniem,
Anna Ł.-J.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Osiedle Reda Park Strona Główna -> Sprawy Osiedla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin